Waarom Werkplek-as-a-Service altijd een goed idee is

22-08-2018

De mobiele werkplek is tegenwoordig bij veel bedrijven eerder regel dan uitzondering. Vaste werkplekapparatuur maakt daarbij plaats voor mobiele alternatieven. Dat biedt veel nieuwe mogelijkheden, maar zorgt er ook voor dat beheer en onderhoud complexer wordt. Door de werkplek als dienst af te nemen kan deze problematiek eenvoudig worden opgelost. Een greep uit de voordelen. 

Eenvoudig op- en afschalen

Werkplek-as-a-Service-diensten minimaliseert het aantal overbodige apparaten in de organisatie, bijvoorbeeld nadat medewerkers uit dienst zijn getreden. Werkplekken kunnen namelijk flexibel worden op- en afgeschaald. Het aantal werkplekken sluit daardoor altijd aan bij de grootte van de organisatie.

Geen eigen investeringen

Werkplek-as-a-Service wordt afgenomen in de vorm van een abonnement. In plaats van grote investeringen profiteert de organisatie van vaste maandelijkse kosten. Dat zorgt voor een gunstigere financiële balans en meer administratief overzicht. 

Geen omkijken naar beheer en beveiliging

Niet iedere organisatie heeft de juiste kennis in huis om de steeds complexere bedrijfs-IT zelf te beheren. Werkplek-as-a-Service biedt ook hier uitkomst. Beheer en onderhoud wordt de organisatie namelijk uit handen genomen. Het gevolg: een hoge mate van continuïteit, professionele dataveiligheid en meer focus op de bedrijfsactiviteiten. 

Ruimte voor maatwerk

Iedere medewerker heeft zo zijn eigen voorkeuren met betrekking tot werkplekapparatuur. Zij werken bovendien productiever en sneller met een device dat bij hun behoeften aansluit. Het beheer van verschillende devices kan echter lastig zijn voor de organisatie. Werkplek-as-a-Service maakt een einde aan deze problematiek, omdat devices op afstand worden beheerd door de provider. Zo profiteren organisaties van de voordelen van maatwerk, en blijven de lasten achterwege. 

De voordelen van één aanspreekpunt

Werkplek-as-a-Service-diensten worden afgenomen via één leverancier. Dat betekent dus ook maar één contract en één factuur. Organisaties profiteren van de snelheid en het gemak van één aanspreekpunt voor hun vraagstukken. Dat zorgt voor overzicht over kosten, administratie, support en werkplekken.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over onze Werkplek-as-a-Service-diensten? Neem dan contact met op ons op via 088-4110011 of info@btc.nl.

Neem contact met ons op




Alle contactgegevens