VoIP verovert de zakelijke markt

VoIP verovert de zakelijke markt

02-03-2017

Internetbellen, ook wel VoIP genoemd, is binnen de zakelijke markt in een stroomversnelling geraakt. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO. De traditionele koperverbinding wordt steeds vaker definitief ingeruild voor digitale oplossingen waarmee altijd en overal kan worden gebeld. VoIP biedt dan ook talloze voordelen voor de zakelijke gebruiker die mobiliteit hoog in het vaandel heeft staan.

Zakelijke markt bevindt zich op een keerpunt

Het onderzoek meldt dat de omzet uit zakelijk VoIP in de laatste twee jaar is verviervoudigd. Het aantal zakelijke aansluitingen groeide in deze periode van 74.000 naar 281.000. Voor de komende jaren verwachten de onderzoekers een jaarlijkse groei van gemiddeld 30 procent. De explosieve groei is voor een groot deel toe te schrijven aan de ontwikkelingen op het gebied van breedbandverbindingen. De hoge mate van beschikbaarheid van deze snelle verbindingen heeft geleid tot nieuwe mogelijkheden op telecommunicatiegebied.

VoIP heeft telecommarkt voorgoed veranderd

De introductie van VoIP als communicatieoplossing zorgde voor een aardverschuiving in de telecommarkt. Doordat VoIP volledig via het internet loopt was telefonie niet langer voorbehouden aan grote telecomproviders. Het aantal aanbieders van telefonieoplossingen steeg dan ook als logisch gevolg. Een ander groot voordeel van VoIP is dat het eenvoudig kan worden geïntegreerd met andere communicatieoplossingen, ook wel Unified Communications (UC) genoemd. De zakelijke VoIP-markt groeit dan ook vooral dankzij een stijging in het gebruik van cloudgebaseerde diensten.

VoIP biedt talloze zakelijke voordelen

De steeds grotere zakelijke populariteit van VoIP is feitelijk weinig verrassend. De voordelen zijn immers legio. De brede beschikbaarheid van razendsnel breedband- en 4G-internet heeft ervoor gezorgd dat gebruikers overal en altijd bereikbaar zijn. Doordat spraak volledig via internet loopt profiteert de gebruiker ook nog eens van beduidend lagere kosten ten opzichte van de vaste telefoonlijn. VoIP-diensten zijn daarnaast schaalbaar, waardoor kosten voor het aansluiten en onderhouden van extra aansluitingen komen te vervallen. Ook als onderdeel van UC-oplossingen toont VoIP zijn meerwaarde. Zo kunnen gebruikers eenvoudig klantgegevens aanroepen en bijwerken tijdens het bellen. Dit leidt tot meer efficiëntie en een hogere productiviteit.

Hosted VoIP via BTC

Met Hosted VoIP kunnen uw medewerkers kosteloos gebruik maken van het WiFi netwerk en aldus in grote mate meehelpen om de belkosten omlaag te brengen. De oplossing voor VoIP die BTC aan u adviseert is altijd toegesneden op uw persoonlijke situatie. Na een diepgaande en uitgebreide analyse zijn wij in staat om voor u het beste en voordeligste Hosted VoIP contract af te sluiten. Omdat wij partner zijn van verschillende leveranciers van VoIP oplossingen, kunt u er zeker van zijn dat ons advies altijd deskundig en onafhankelijk is. Het enige doel dat wij voor ogen hebben is een langdurige relatie met onze klanten, gebaseerd op klanttevredenheid en wederzijds vertrouwen. Zonder uitzondering slagen wij erin om onze klanten uit te rusten met een VoIP oplossing die leidt tot lagere telecomkosten en efficiëntere communicatie.

Kijk hier voor meer informatie over onze Hosted VoIP service.

Meer informatie, interesse of vragen?

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?
Neem dan contact op met uw accountmanager, bel met 088 – 411 00 11 of stuur een e-mail naar info@btc.nl.

Alle contactgegevens