ICT-tips voor een klantgericht 2018

ICT-tips voor een klantgericht 2018

20-12-2017

De laatste maand van het jaar is altijd een uitgelezen moment om bedrijfs-ICT onder de loep te nemen. Sluit deze nog aan bij de ontwikkelingen in de markt? En uw beveiliging, is die nog wel up-to-date? Een overzicht van trends en hoe u uw zakelijke ICT hierop aanpast. Zo maakt u ook in het nieuwe jaar optimaal gebruik van zakelijke technologie, en kunt u uw klanten optimaal blijven helpen.

1. Online dreigingen blijven groeien

Verschillende beveiligingsspecialisten hebben gemeld dat online dreigingen ook in 2018 zullen toenemen. Volgens Kasperky Lab zullen deze steeds moeilijker te herkennen zijn. McAfee meldt bovendien dat ransomware voortdurend geavanceerder en specifieker wordt. Daarnaast zal ook het aantal verschillende soorten malware blijven groeien en blijven ook hacks een flinke uitdaging. Sterke beveiliging helpt u u hiertegen te wapenen. Update regelmatig uw virusscanner en maak gebruik van beveiligde verbindingen zoals VPN. Mobile Device Management-oplossingen helpen u bovendien om uw mobiele devices en data goed te beschermen. Zo waarborgt u uw continuïteit.

2. Bereidt u voor op de GDPR

Op 25 mei 2018 treedt de GDPR in werking. Dit is een nieuwe Europese data- en privacywet. Organisaties krijgen hierdoor te maken met veel nieuwe regels rondom databeveiliging. Voldoet u hier niet aan, dan loopt u het risico op torenhoge boetes. Het is dan ook belangrijk dat u op tijd bent voorbereid op deze wetgeving. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. De te nemen stappen zijn deels afhankelijk van uw type organisatie. Een goed startpunt voor uw voorbereiding is de website van de Autoriteit Persoonsgegevens. Hier vindt u heel veel informatie over het hoe en wat rondom deze wetgeving. Door goed voorbereid te zijn op de GDPR toont u aan dataveiligheid van uw klanten te waarborgen. Dat draagt bij aan het klantvertrouwen en -tevredenheid.

3. Stap over naar hosted telefonie

In september 2019 komt er een einde aan de ISDN-lijn. Dat lijkt nog ver weg, maar toch loont het om nu al de overstap te maken. Communicatie verloopt steeds digitaler. Dat heeft ervoor gezorgd dat we op steeds meer manieren met elkaar kunnen communiceren. Klanten verwachten diezelfde flexibiliteit ook van bedrijven. ISDN kan die flexibiliteit niet bieden. Hosted telefonie wel. Hiermee beschikt u over veel meer functionaliteit. Hosted telefonie draait in de cloud, waardoor u deze oplossing ook op uw laptop en smartphone kunt gebruiken. Hiermee verbetert u uw bereikbaarheid enorm. Zo blijft u bereikbaar voor uw klanten.

Meer informatie, interesse of vragen?

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?
Neem dan contact op met uw accountmanager, bel met 088 – 411 00 11 of stuur een e-mail naar info@btc.nl.

Alle contactgegevens